Solo Mid – kettes pozició (2) – TZeus

Solo Mid, avagy a kettes pozició (2. rész) – TZeus tollából

Lássuk akkor, hogy milyen további lehetőségei vannak a középen játszó játékosnak!

Mikre érdemes még az első részben olvasottakon kívül odafigyelni:

Pozicionálás és láthatóság:

2 játéktípus különböztetünk meg ha valaki midre megy.

– Agresszív

– Defenzív

Agresszív: Akkor mondhatjuk, hogy bátor és erőszakos vagy ha az ellenfél magaslatán tartózkodsz amikor csak lehetséges vagy az ellenséges hős és a creepwave között helyezkedsz el. Ez akkor hasznos ha ki akarod zónázni őt és szeretnéd lesebezni. Ettől függetlenül bármennyire nagy az előnyöd mindig figyelj oda ki hiányzik a mapról mert előfordulhat, hogy gankelni akarnak és ilyen agresszív játékkal ezt elő is segítheted nekik.

Defenzív: Mindig a saját magaslatodon tartózkodsz. Jobban belátod a térkép ezen részét és hamarabb értesülhetsz róla ha gankelni akarnak téged. Ha a Radiant oldalon játszol, okos dolog lehet ha a saját highgroundod jobb oldalán míg Dire esetében a bal oldalán tartózkodsz. A legtöbb esetben ha irányodba érkezik a gank akkor azt a erdőn keresztül tudják megvalósítani (az enemy safe lane felől) így még jobb pozícióban találod magad és nagyobb az esélyed, hogy elkerüld a halált. Bármilyen okból kifolyólag tudomást szerzel arról, hogy a saját erdődön keresztül jönnek az ellenséges hősök, érdemes a torony előtti rámpa közepén mozognod.

Defenzív játék egy Invokertől aki dual mid ellen játszik:

Ha közel maradsz a tornyodhoz, a társaid simán oda teleportálhatnak és a legtöbb esetben ha ezt időben tették segíteni tudnak rajtad ha gankelnének. Nappal az ellenfél kevesebb eséllyel próbál megölni téged. A saját magaslatodon állva 1800as visionöd van minden irányban (ez még arra is elég, hogy az ellenfél rámpája tetejét is lásd). Ha smokeot használva próbálnának meg elkapni még ebben az esetben is képes leszel meglátni őket tisztes távolságból.

Este viszont drasztikusan csökken a látótávolságod (800). Ez már nem elég, hogy feláss az ellenfeled high groundjára és az enemy hősöknek is jóval nagyobb lehetőséget nyújt, hogy rádkezdjenek és megöljenek. Ha megneszeled, hogy szeretnének téged megölni a 4. perc után (4. perc után következik be az éjszaka) nagyon fontos, hogy kérj középre egy observer wardot.

Saját rámpád tetejére kirakva elegendő látótávolságot biztosít, hogy nappali feltételeket teremts magadnak. Kérd meg supportjaid, hogy adják oda vagy tegyék ki még az első éjszaka leszállta előtt. Public játékokban ha túl elfoglaltak a társak vagy csak szimplán nem akarnak segíteni neked valamilyen okból kifolyólag simán megéri magadnak is venni egyet. Olcsó és megakadályozhatod vele, hogy megöljenek, ami a kulcsa lehet a mérkőzés megnyerésének.

Ráadásul nagy segítség lehet, ha az ellenséges magaslatra rakod hiszen akár neked/nektek is lehetőséget kínál egy-egy kill megszerzésére.

Rúna kontroll:

runa

Nem az a legfontosabb dolog, hogy felvedd a rúnát. Először is nem szabad hagynod (neked és csapattársaidnak), hogy megkaparintsák hiszen számos lehetőséget kínál számára. Gankelhet, újratöltheti a bottléját, szimplán kizónázhat (természetesen nem a bounty rúnáról van itt elsősorban szó). Ezért néha fontos, hogy felvegyük a runát még ha éppen nem is tudjuk igazán kihasználni, pl a support nem ér oda vagy nem ad neki túl sok pluszt) Ha nincs lehetőséged felvenni legalább arról érdemes gondoskodni, hogy látható legyen a rúnaspot, tudva, hogy mikor veszi fel valamelyik ellenséges hős.

Nagyon fontos, hogy újratöltsd vele a kulacsodat. Nem mindig tudod kihasználni az aktuális rúnádat de a lanelésben egy regen rengeteget segíthet. Ha megszerzel egy rúnát az nagyon sokat segíthet, hogy megnyerd a laned vagy másik helyen tudj éppenséggel gankelni. Azt azonban tartsd észben, hogy legtöbbször tudni fogják, hogy milyen rúna van nálad, főleg ha ki van wardolva a rúnaspot. Más esetben a meglepetés ereje is segíthet, hogy ha már elhagyod a laned azt siker koronázza. Meg van a lehetőséged, hogy későbbre tartogasd a rúnádat (ha esetleg nem kell hpt és manát töltened).

Templar Assassin solo mid rúna kontroll amiből gankelni tud:

Mielőtt megszereznéd a rúnádat érdemes pusholni a lanet, spellek és támadásod segítségével. Előfordulhat, hogy az ellenfeled is szeretne szerezni egyet ilyenkor viszont sok goldtól és xptől eshet el mivel a torony elintézi a rábízott piszkos munkát. A gyors push segítségével könnyen elraktározhatod a rúnát és még időben vissza is tudsz érni, hogy a következő creepwaveről ne maradj le.

Storm Spirit rúnahasználat előnyszerzésre:

Gyilkolás, rotálás és időzítés

Egy kill szerzés gyakran a másik játékos hibájából fakad. Nem elvárt dolog, hogy solo killt szerezz. Arra érdemes ügyelni, ha nincs teljes életereje ellenfelednek és rossz pozícióba kerül akkor természetesen ki kell használni az alkalmat. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ez akár csapda is lehet, ha hiányoznak többen a mapról nem feltétlenül érdemes reszkírozni. A rúnák nagy segítséget jelenthetnek abban, hogy egyedül is killt tudj szerezni. Érdemes megvárni a megfelelő pillaantot amikor használod és gyakorlatilag akkora előnyöd lehet, hogy simán ölni tudsz. Mindezt észben tartva leginkább a hero matchupoktól függ, hogy van e lehetőséged a solo killre vagy nem érdemes ezzel vesződni.

Batrider solo kill mides Clockwerk ellen:

Első ránézésre a rotálás lehet, hogy nehezebbnek tűnik. Próbálj mindig az ellenfél látótávolságán kívül mozogni. Ha meglátnak akkor a legtöbb esetben visszavonulnak a biztonságot nyújtó toronyhoz vagy eltűnnek a szem elől és így romba döntik a próbálkozásod. Két indokod lehet, hogy elhagyd a középső lanet. Nem tudsz tovább ott maradni mert lefarmolnak és kizónáznak vagy úgy érzed könnyen tudsz egy másik lanen killt szerezni. Ha nincs célod a mozgással ráadásul még dominálod is a saját lanedet akkor is sokat veszthetsz, nem csinálsz semmit és az ellenfeled addig élvezi az egyedüllétet. Mostanában még az is megjátszható, hogy pusholod a wavet és betérsz a saját erdődbe. Ilyenkor simán hihetik azt, hogy gankelni szeretnél így óvatosabban fognak játszani.

Érdemes észben tartani, hogy csak a jó játékérzékkel rendelkezőket lehet így megtéveszteni, pubban lehet, hogy senki nem reagál az erdős taktikádra.

2 lehetőség ha rotálni készülsz:

1. Elindulsz az egyik lane felé. Okos dolog előtte megpusholni a lanedet mielőtt eltűnnél, hiszen jóval kisebb lesz a vision rád míg az enemy a saját tornya alatt bíbelődik a creepekkel. Ezután döntened kell, hogy használsz e smokeot vagy sem (sokat segít a döntésben ha van nálad). Ez akkor fontos ha sejted, hogy ward van azon a részen ahol át akarsz haladni. Nem csak azért, hogy elfedd magad de jó kis plusz sebességet is ad.

Ilyenkor érdemes ügyelni rá, hogy előbb utóbb feltűnik az ellenségnek, hogy nem vagy miden, tehát gyanakodni fognak a gankelésedre. Ezért az időzítés lényeg. Haladj olyan gyorsan ahogy csak tudsz. Felhasználhatsz rúnákat is amik ebben nagy segítséget nyújtanak (Invisible, Haste).

2. Használhatsz teleportot, hogy a lehető leggyorsabban valamelyik toronyhoz érkezz. Ilyenkor is érdemes pusholnod a saját lanedet, hogy előkészítsd az eltűnésed. Ügyelj arra, hova tpzel mert ha meglátnak véletlenül akkor füstbe ment a terv, azonnal hátrálnak. A torony mögé próbálj érkezni de ha nem vagy biztos benne, akkor akár a Tier 2-es toronyhoz is tpzhetsz és nem valószínű, hogy meglátnak. Ha TP-vel rotálsz még akkor is érdemes smokeot használni, mert bizony vannak akik felkészülnek erre a lehetőségre is és wardolnak előszeretettel a tower közelébe. A TP abban is segít ha gyorsan szeretnél fightba csatlakozni és fordíthatsz a kimenetelén vagy csak szimplán megmenteted a társadat. Ha éppen kialakul egy csatározás valahol akkor kevésbé tudnak arra figyelni, hogy te merre tartózkodsz. Akár a fightba való érkezés akár egy másik lanere való rotálásod figyelmen kívül maradhat ami nagy előnyt jelent számodra.

Solo mid Puck védi TP-vel a tornyot:

Gondold át az éjszaka-nappal körforgás alakulását amikor miden játszol. Este kisebb a látótávolságod és könnyebben eshetsz egy gank áldozatául. Ez igaz arra is, hogy könnyebben tűnsz el midről és sikeresebb lehetsz killek szerzésében másik laneken. Ha nem áll szándékodban mozogni az éjszaka akkor is próbálj defenzivebben játszani mert nagyobb esély van rá, hogy meglátogatnak. Observer wardot mindig kérj, mert fő a biztonság!

Hero match-ups

Az eddig leírtak nagyban függnek attól, hogy melyik hőssel játszol és melyik hős ellen játszol. Mikor nagy hátrányt szenvedsz el a match-up miatt, nem feltétlen kellene elhagyni a lanedet azonnal. Mindenképp próbálj meg farmot és xpt szerezni. Megfelelő szint után már számításba veheted, hogy mozogsz és a többi lanen hozol össze killt v killeket. (pl Storm Spirit lvl6, Pudge lvl6/7 stb)

Kedvezőtlen match-up – Dragon Knight vs Queen of Pain:

Egy sokkal erősebb ellenféllel szemben ha túl sokáig tartózkodsz a lanen akkor alacsonyabb szintű és farmú leszel. Az idő elteltével egyre erősebb lesz az ellenfeled és ez bizony nagy hátrányt jelent neked. A befolyásod a meccsre egyre kisebb lesz, ettől függetlenül a rotálás még működhet de nagy a valószínűsége, hogy egyedül már nem boldogulsz és mindenképp kelleni fog a csapattársak segítsége. Ha előnyöd van az ellenféllel szemben akkor maradj addig a laneden amíg a csapattársaidnak nincs szüksége a segítségedre. Ésszerű hiszen rengeteg aranyat és xpt szerezhetsz ilyenkor.

Természetesen szó sincs róla, hogy a rotálás ilyenkor balgaság lenne. Szerzel egy jó rúnát, vagy túl magabiztosak a többi lanen akkor akcióba lendülhetsz.

Kedvező lanelés – Queen of Pain vs Doom:

Ha a match-up egyenlő, attól függ melyik heroval vagy, hogy mit tudsz kezdeni a helyzettel. Netán olyan herod van ami mozgékony az early-mid gameben akkor nosza rajta érdemes többet rotálnod. A mobilitásodnak köszönhetően a meglepetés ereje a te oldaladon áll és sikeresebb lehetsz a killek megszerzésében. Abban az esetben ha nem ez az erénye a hősödnek akkor maradj a laneden tovább és maximalizáld a goldot / xpt valamint azonnal tájékoztasd a társaid minden helyzetben ha nem látod az ellenséges midest.

Mid és Late game:

Abszolút hős specifikus dolog, hogy az early game után hogyan játszol adott karakterekkel. Ha van rá igény akkor különböző hős leírásokat is készítek majd mert azokból jobban kiderül kinek mi a szerepe ilyenkor.

Végszó:

Miden hőst játszani nem arról szól, hogy 1v1ezz miden. Azért vagy ott, hogy minél több aranyat és xpt szerezz így nagy segítsége lehetsz a csapatnak a későbbiekben. A legtöbb esetben nem szabad túl agresszívan játszani és ne vállalj túl sokat. Ha solo killel az ellenfél midese az akkora előnyt is jelenthet számára, hogy olyan erősség válhat ami az egész csapatodnak nagy hátrányt jelenthet. Sose csak a középső lanere fókuszálj, szerezz infokat mi történik a többi lanen, sőt az egész pályán. Akadályozd meg, hogy legankeljenek és szolgáltass információt a társaidnak ha éppen őket akarnák tőrbe csalni. Mindig tudasd a többiekkel ha középső ellenfeled elcsatangol. Tervezzétek meg, hogy előnyötökre tudjátok e kovácsolni ezeket a helyzeteket, hiszen a meglepetés az mindig jövedelmező lehet.

Egy szóval tömd meg a zsebeid arannyal és xpvel aztán ha van rá lehetőséged segíts a többi lanen. A kínálkozó lehetőséget sokszor nehéz észrevenni de ha sikerül nagy jutalom üti a markodat.


Ajánlott cikk:

Solo Mid – Kettes Pozíció 1. – TZeus

Hozzászólások

geex.hu

E-sport hírek a League of Legends, Counter-Strike és a
Hearthstone világából. PC és konzoljáték hírek, Cosplay.



Tweet-ek

Mit ajándékozzunk egy LoL játékosnak? - Kata In Wonderland - - https://t.co/7AgUOKW2ks https://t.co/cVPYotBFbk
Egy teljesen felesleges interjú, promóciós céllal - NoLife - https://t.co/OjkLo1ySAH https://t.co/GWKagJ8Rrv
Central European Comic Con - https://t.co/HV9a6qi7lx https://t.co/PdeUlZMNqZ

Flickr képek