Solo Mid – Kettes Pozíció 1. – TZeus

Segítség kezdőknek, ahol még a haladók is olvashatnak újdonságokat – TZeus tollából

Solo Mid – Kettes Pozíció (1. rész)

Alapok

High Ground: magaslat
Lane: ösvény
Creep: Az ösvényeken harcoló közelharci és távolsági egység
Last hit: utolsó ütés az ellenséges creepen
Deny: az utolsó ütés a saját creepen
Push: kényszerített előrenyomulás (több creep vagy megidézett egység miatt pl)
Harass: az ellenfél hősének zavarása (varázslattal vagy sima alaptámadással)


A 2. pozíció azt is jelenti, hogy te vagy a 2. Legfontosabb a gold szempontjából. Ettől függetlenül nem biztos, hogy a farmtól függ a játékod mint pl a 1. pozíció, inkább szintben kell minél többet összeszedned. Sokszor diktálod a játék tempóját és területet generálsz carry játékosodnak valamint a gankelést is irányíthatod. Mid playerként 2 fontos dolgod van:

1.Minél hamarabb kell minél nagyobb szintet elérned. Sokan félreértelmezik és azt hiszik, hogy az ellenfél elpusztítása és így a lane megnyerése a cél. Vannak azonban olyan match-upok amikor egyszerűen nem tudod kizónázni vagy lefarmolni az ellenfeledet (lasthit, deny). Mindezek mellett törekedni kell arra, hogy ne halj meg és lehetőségeidhez mérten minél több goldot és xpt kell gyűjtened, hogy a lanelés után effektív lehess.

2.Természetesen fontos, hogy próbáld megnyerni a lanedet. Szerezz több lasthitet és denyolj le minél több creepet mint az ellenfeled. Ha lehet tartsd távol a farmolástól és ha esély kínálkozik rá öld is meg. Figyelj azonban arra, hogy ne minden áron üldözd és próbáld megölni mert legtöbbször akkor adódik csak erre lehetőség ha hibázik vagy jönnek a társaid segíteni.

Mid herok (legtöbbször látott, sorrend az lényegtelen):

Ne feledd nem egyedül játszol így hát érdemes a lanere is figyelned, ezért tájékoztasd társaid ha nem látod az ellenfeledet középen illetve arról is mindig szerezz információt, hogy a hősöd nincs e veszélybe (gondolkozz előre, hol lehetnek és mit tervezhetnek, akár egy halált is megúszhatsz ezzel ha használod a fejed). Segíts társaidnak (általában te vagy a legnagyobb szintű így jó eséllyel kapcsolódsz be egy-egy fightba) ha baj van mert gyümölcsöző lehet számodra a kill vagy az assist. Mindig legyen nálad tp és legtöbbször konkrét elképzeléssel hagy el a helyed mert ha értelmetlenül bolyongasz a mapon sok farmtól és xp-től esel el ami nem csak téged hátráltat de kedvez az ellenfelednek is.

Nincs könnyű helyzetben néha a mides, íme egy Invokeres példa:

Itt egy egyszerűbbnek tűnő Storm Spirites lanelés:

Farmolás és creep egyensúly

Jóllehet a farmolás és lasthitelés egyszerűnek tűnik első ránézésre, elég sok mindent tehetünk annak érdekében, hogy hatékonyabbak legyünk és jobban kontrolláljuk a creep hullámokat. A legideálisabb helyzet számunkra akkor van ha a mi magaslatunkon vannak a creepek így az ellenfél arra van kényszerítve, hogy lentről a folyóból próbálkozzon. Ez nem mindig érhető el természetesen és arra is ügyelni kell, hogy nem ez az elsődleges ha a creepek irányításáról van szó.

Creepblock: A 2 rúna megjelenésével általában ez már nem a mides feladata hiszen esélytelen, hogy visszaérjen a felvétele után a blokkolásra.

Itt egy videó ami megmutatja, mit is értünk egyébként creepblokkolosáson:

(2 technikát lehet megkülönböztetni. Az összes creepet blockoljuk vagy 1 kivételével az összeset. Az első a jobb pozicionálást tesz lehetővé hiszen hozzánk közelebb, vagy éppen a magaslatunkon lesznek a creepek emiatt pedig könnyebben tudunk lasthitelni és denyolni. A második esetben pedig (legtöbbször tudatosan a távolsági creepet) hagyják had menjen a közelharciakat pedig blokkolják. Ilyenkor a távolságit azonnal elpusztítják és ez azt eredményezi, hogy a te tornyod felé fog majd pusholódni a lane.)

Mikor a 2 creep hullám találkozik középen van néhány trükk amivel tudsz segíteni magadnak, hogy a te tornyodhoz legyenek közelebb. 500 rangen belül kell egy támadó mozdulatot tenned az ellenséges hős felé. Ilyenkor a creepek azonnal rád fókuszálnak és megtámadnak. 1-2 másodpercig még követnek is téged ezután viszont a hozzájuk legközelebb álló egységet fogják ütlegelni.

Általában ilyenkor 2 kimenetele van az esetnek:

Vagy azt csinálod, hogy az elhúzott creepeket egészen a távolsági egységedig húzod és 1-2 mp után őt fogják támadni amivel azt éred el, hogy gyorsan elteszik láb alól és máris többen maradnak így tehát pusholni fog az ellenfél creep serege.

Vagy pedig folyamatosan az ellenséges hőst támadva hergeled a creepeket és húzod magadra pár másodpercenként. Egészen a saját magaslatodig fognak követni. Ha az enemy midese semmit nem tesz ilyenkor a te creepjeid szintén követik ezt az útvonalat ergo a saját high groundodra helyezheted át a csatározást. Viszont ha 500 rangere helyezkedik el és téged támad akkor sajnos a te creepjeid őt szemelik ki lehetséges célpontnak ezzel megakadályozva azt, hogy áthelyezed a creephullámok csatáját. Ilyen esetben te saját magad szenveded el a sebzést hiszen az ellenséges creepek téged szemeltek ki és a közelben sincs már saját. Választhatsz, hogy vagy te tankolod ki a sebzésüket/pusztítod el őket vagy pedig addig körözöl amíg a következő creephullám meg nem érkezik (esetleg a torony alá húzod őket és ott farmolsz végül). Fontos, hogy ebben az esetben szem előtt kell tartanod, hogy mennyi életerő regenerációval rendelkezel mert megtörténhet az, hogy nagyon lecsökken és támadási felületeket hagysz az ellenségednek. Annyi előnyöd azért származik ebből, hogy jóval kevesebb esélye lesz ilyenkor a veled szemben álló hősnek, hogy denyoljon.

Storm Spirit creep aggro:

Pusholás a lanelés alatt:

Néha nem egyszerű a saját magaslatodra vagy tornyod közelébe húzni a creep hullámokat. Ilyenkor lehet rápushulni az enemyre a lanet, hiszen ha a tornya alatt van egyrészt nehezebb lasthitelnie illetve hamarosan újra középen a folyóban fognak majd küzdeni creepek a torony többlet sebzése ugyanis vissza pusholja a lanet. Ha már az ellenfél magaslatán van a csata akkor érdemes mindent bevetni, hogy elősegítsük ezt a folyamatot. Ebben az esetben számtalan lehetőségünk van, amíg az enemy a saját tornya alatt üti el az időt mi ezt kihasználhatjuk, hogy a közeli erdős creepeket farmoljuk vagy elmegyünk egy runáért és feltöltjük a bottle-nkat. Beleférhet még az ancient creepek stackelése illetve váratlanul másik lanen is megjelenhetünk, hogy gankeljünk.

Last hit és deny a lanelés alatt:

Általában az a hős amelyiknek nagyobb az alap sebzése több last hitet és denyt szerez akár közelharcos akár távolsági. Ha a bottle megszerzése a cél akkor bizony érdemes a varázslatainkat is arra használni, hogy minél több creepet öljünk meg. A manádat őrizgetni kihasználatlanul nem éppen egy jó stratégia.

Azt azért tartsd észben, hogy a területre ható spellek használata nem mindig célszerű a farmolást illetően hiszen ezzel folyamatosan pusholod a lanet is. Közelharci hősként nyilván kevesebb esélyed lesz egy távolságival szemben de mindig érdemes pár ütést bevállalni ha azzal jónéhány last hitet össze tudunk szerezni, ezen kívül legtöbbször úgyis távolabb leszünk a creep hullámtól, hogy elkerüljük a felesleges sebesüléseket. Mindig figyeljünk az aktuális életerőnkre mert megtörténhet, hogy csak 1 last hitet szerettünk volna és az ellenfél kihasználja túlzott magabiztosságunkat. Ilyenkor természetesen a halálunk nem éri meg a last hit kockázatát.

Harassolás és kizónázás:

Passzív harass: Egyszerűen fogalmazva használd a jobb klikk támadásaidat az ellenfél sebzésére. Ez legtöbbször távolsági hősként jó ha közelharcival állsz szemben illetve mikor 2 közelharci néz farkasszemet egymással. Ne felejtsd ilyenkor a közelben álló creepek figyelmét is felkelted.

Aktív harass: A varázslataid arra várnak, hogy kiaknázd őket. Érdemes ilyenkor a közelébe menni az ellenségnek (nem megütni, felesleges a creepeket magunkra haragítani) és elhasználni halálos mágiánkat. Tartsd észben minden területi hókuszpók a creepeket is sebzi ergo a push önkéntelenül is megtörténik. Ezzel azt is elő lehet készíteni ha sikerült lesebezni az ellenfelet, hogy a társaink megérkezzenek és végül összetudjátok hozni a killt könnyedén.

A kizónázás általában veszélyesebb mint a harassolás. Túl magabiztossá válhatsz attól, hogy távol tartod az ellenfeledet a creepektől és ezáltal akár egy ganknek is áldozatául eshetsz. Nagyon fontos, hogy csak akkor próbáljunk meg zónázni ha érezhetően jóval erősebb hőssel rendelkezünk mert más szituációban lehet, hogy sokkal rosszabbul járunk mint amennyit úgy gondoltunk, hogy nyerünk az ötlettel. Legegyszerűbben úgy jellemezhetném, hogy sikerrel jártunk ha az ellenséges creepek és hős között helyezkedünk el. Így nincs esélye a farmra de lehet, hogy még az xp szerzés is nehézkes számára. Mindig nézelődj a mapon ilyenkor, hiszen szinte biztos, hogy elindult a szervezkedés a többi játékosnál amivel szeretnék megakadályozni, hogy ennyire kiszorítsd a társukat. Az elővigyázatosság kulcsfontosságú, ha túl agresszív valaki simán jelentheti azt, hogy a társai a közelbe vannak. A fordítottja is igaz hiszen ha valaki a torony alól nem mozdul ki éppenséggel vagy szóltak neki vagy sejtheti, hogy a többiek a közelben tanyáznak és partizán akciót tervezünk ellene.

Íme egy egyszerűbb példa a zónására:

Folytatás a következő részben…

TZeus


Ajánlott cikk:

Játékmód elemzés – TZeusz

Hozzászólások

geex.hu

E-sport hírek a League of Legends, Counter-Strike és a
Herathstone világából. PC és konzoljáték hírek, Cosplay.



Legújabb cikkek

Tweet-ek

Amit tudunk a Far Cry 5-ről - https://t.co/SEIZp4AFgp https://t.co/N0A0HhSgBI
Új Sárkányököl Lee Sin animáció - https://t.co/gUTxVPYdjl https://t.co/ienwNrJBqM

Flickr képek