Öt változás, amit a WoW hozott el nekünk

A sikerjátékokat alapvetően két kategóriába sorolhatjuk. Az elsőben vannak azok, amelyek új irányt hoznak létre, a másodikban pedig azok, amelyek a már meglevő és alapvető rendszereket változtatják meg forradalmian. Az első kategória tartalmaz többek között olyan játékokat, mint a Wolfenstein 3D vagy az Ultima Online. A másodikba pedig olyan játékok esnek, mint a Half-Life, a Dune 2 vagy a World of WarCraft. Ez utóbbiban tehát olyan termékekről beszélünk, amelyek megjelenése után gyökeresen megváltoztak az elvárások a fejlesztők irányába.

Cikkünkben öt olyan sarkalatos pontot gyűjtöttünk össze, amelyek mindörökre átalakultak a World of WarCraft megjelenésével.

A hangulat fontos!

A World of WarCraft megörökölte elődei képzeletbeli világát. A játékosok minden területen új, színekkel teli környezettel találkozhattak. Ugyanakkor minden területnek saját jelleme is volt, saját egyedülálló vonásokkal.

Mondhatjuk, hogy a Blizzard üzenete minden fejlesztő felé a következő volt:

„Készítsetek egyedi, imponáló világot!”

wow

Fejlődés és küldetések

Az egyik hatalmas innováció, amelyet a WoW vezetett be, a küldetések és a karakter fejlődésének összekapcsolása volt. Korábban ugyanis a játékok e két aspektusa külön úton járt. A küldetésekért nem járt XP és így a szintlépés kizárólag ellenfelek mészárlásán keresztül volt lehetséges.

wow

Insták

Bizony manapság már nehezen tudjuk elképzelni, hogy milyen is egy insták nélküli MMO. Viszont a WoW előtt a játék különleges ellenfelei lyukakban vagy pincékben rejtőztek. A Blizzard gondosan kitervelt újítása volt az első a piacon, amely kirakósként egy új dimenzióban helyezte játékosait a kihívások elé.

wow

Talent rendszer

Ugyan kevesen tudják, de eredetileg a Blizzard ötlete a talent fa is. Viszont, ellentétben a Diablo 2-ben használt típus helyett, a WoW, felhasználói számára egy sokkal barátságosabb és rugalmasabb felületet biztosított.

wow_talent

Raid

A WoW előtt is volt hasonló nézőpontja egyes játékoknak, a Blizzard-nak viszont sikerült szinte egy teljesen új játékot teremtenie a már meglévőben. Félreértés ne essék! Az eredeti WoW olyan kihívásokat rejtegetett, amelyek keményebbek voltak, mint a szikla. Sok esetben negyven ember verejtékes munkája sem volt elég egy boss szintű ellenfél meggyilkolásához.

wow_raid

Hozzászólások

geex.hu

E-sport hírek a League of Legends, Counter-Strike és a
Hearthstone világából. PC és konzoljáték hírek, Cosplay.



Legújabb cikkek

Tweet-ek

Tavaszi MondoCon - Programok - https://t.co/VtqCvFV2Iq https://t.co/1hPVgD4p1V
CTM - Top 2 interjú és pakli - https://t.co/tmjWbH6l2S https://t.co/ZKZP1ZG2AZ
Egyedi Metin szerver készül - https://t.co/bRrjeANLdX https://t.co/ozuOFrxwa7

Flickr képek