Kihez érkeznek a panaszaink?- LoL Player Support

A League of Legends központjában egy ismerős arc kezdett el dolgozni, player support szerepben. Ehhez a munkához mindenképpen elengedhetetlen a játékhoz és a játékosokhoz való alázat, hiszen tudjuk jól, nem mindig hálás szerep…

Shred-et kérdeztük az ,,álommunkáról” és ottani tevékenységeiről, aki nemrég költözött külföldre, hogy velünk, magyarokkal foglalkozhasson.

,,Nekem akkor kezdődött az igazi szerelem, amikor kommentálni kezdtem”

Mikor kezdtél el játszani a LoL-al és hogyan alakult át ez komolyabbá? (gondolok itt az EGC-s rendezvényekre, kommentálásaidra)

-Hú, hát ez egy hosszú történet… LoL-ozni még 2011 februárjában kezdtem. Akkoriban már lecsengő félben volt a DoTA rajongásunk, ami akkor még csak Warcraft 3 modként üzemelt. Ekkor találtunk rá az akkori osztálytársaimmal a LoL-ra. Először nem fogott meg, aztán végül a közösségi nyomás hatására belekezdtem és megszerettem. Aztán később a tenni akarásom miatt egy ideig a PBE frissítések jegyzeteit fordítottam egy ismert magyar oldalra, aztán a LoLfoglaláson összefutottam Elisonnal, rajta keresztül pedig EGC tag lettem, és onnantól nem volt megállás. Az EGC-n keresztül belekóstolhattam abba, hogy milyen jó dolog versenyeket szervezni, nem is beszélve a meccsek kommentálásáról. Nekem akkor kezdődött az igazi szerelem, amikor kommentálni kezdtem a játékot. A mai napig ezt élvezem a legjobban, és sajnálom is, hogy most egy kicsit hanyagolnom kell a dolgot. De hát haladni kell a korral, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem lehet majd hallani még a hangomat 🙂

Player support szerepet töltesz be, tehát a magyar hiba/panaszbejelentő részleg már a te hatásköröd. Tudható, hogy még milyen feladatok várhatnak rád, akár ezen belül is?

-Röviden minden. Bármi, amivel kapcsolatban valaha írni lehet a játékostámogatásnak, az ránk tartozik. A magyar játékosokat teljes egészében mi szolgáljuk ki.

player-support

Úgy tudom egy ideje már vártad, hogy elfogadják a jelentkezésedet, de a végleges válasz és az azzal járó költözésed viszont neked is gyorsan zajlott. Mesélnél erről egy keveset?

-Valóban nem ez volt az első, hogy jelentkeztem a pozícióra. Már legalább két éve (de inkább három) fájt a fogam erre a helyre, végül mostanra érett be a dolog. Amint megnyílt a pozíció én szinte azonnal be is adtam az önéletrajzomat, és mivel minden interjún megfeleltem, ezért végül megkaptam az állást. Az már a pozíció megnyitásakor biztos volt, hogy sürgősen kell egy új ember a csapatba, úgyhogy kb. két hét alatt el kellett rendeznem otthon mindent, és kiköltöznöm külföldre.

,,Nálunk az irodában mindenki aktív játékos”

Sok projekted futott itthon (YouTube csatorna stb.), feltehetőleg ez most teljesen hanyagolva lesz?

-A YouTube csatorna az pont egy olyan dolog, amihez teljesen mindegy a földrajzi helyzetem, úgyhogy az mindenképpen folytatva lesz, amint berendezkedtem az új otthonomba. A többi projekt az főleg az EGC-n belül volt, de azokat most emiatt nyilván jegelnem kell egy időre. Remélem a srácok nélkülem is boldogulnak majd 🙂

Hogy fogadták a barátok és a család a hírt?

-Általánosságban elmondható, hogy kettős érzéseket tápláltak a dologgal kapcsolatban. Nyilván mindenki örült, hogy jó helyre kerülök, de azért sokan sajnálták is, hogy ki kell költöznöm hozzá.

Kint lenni a központban és a legnépszerűbb játékkal foglalkozni hivatásszerűen… Kijelenthetjük, hogy ez minden gamer, de legalább is minden LoL-os álommunkája?

-Határozottan igen. Nálunk az irodában mindenki aktív játékos, úgyhogy mindig van közös téma, és az egész olyan, mint egy nagy család 🙂

Mennyien látjátok el a magyar support feladatkört?

-Jelenleg 5 fővel üzemel a magyar support csapat.

lol-support

Mi a legáltalánosabb panasz, ami érkezik hozzátok?

-A legáltalánosabb panasz igazából változó. Az utóbbi időben megszaporodtak az új kliens bevezetésével kapcsolatos, technikai jellegű dolgok, de általában hamar sikerül megoldani ezeket.

Napi/Heti szinten mennyi kérdés és panasz fut be hozzátok átlagosan?

-Hogy napi/heti szinten mennyi fut be, az igazából még a panaszok jellegénél is változóbb, de általában nem unatkozunk 🙂

Hogy néz ki egy munkanapod?

-Nem sok különbség van egy bármilyen más munkahely és e között. Megérkezünk reggel vagy délután, ledolgozzuk a napunkat, aztán vagy hazamegyünk, vagy munka után bent maradunk játszani. Talán az az egy az óriási különbség, hogy itt nem átlagos irodai gépek vannak, hanem mindegyiken vígan elfut a LoL 😀

Arról tudni lehet már valamit, hogy mikor és milyen rendszerességgel tudsz majd hazautazni?

-Hát… ez egy olyan dolog, ami sajnos még számomra is rejtély. Az biztos, hogy a nyáron egyszer hazaesek, de hogy milyen rendszerességgel fogok tudni hazautazni és hogy pontosan mikor, azt egyelőre még homály fedi.

Köszönjük a válaszaidat és sok sikert (na meg kitartást) az új munkához 🙂


Végezetül egy kapcsolódó videó, ha még nem láttátok volna:

Bármikor, bármit is csinálsz a LoL-ban, azzal egy csodálatos utazás veszi kezdetét a technológia világában, ahol minden balul sülhet el. A Riot Játékostámogatása elmeséli nektek, hogy mi minden történik, amikor lenyomjátok a Q billentyűt.

https://support.riotgames.com/hc/hu/articles/115002832247


Ajánlott cikk:

Hazánk LoL-osai ismét útra kelnek

Hozzászólások

geex.hu

E-sport hírek a League of Legends, Counter-Strike és a
Hearthstone világából. PC és konzoljáték hírek, Cosplay.



Legújabb cikkek

Tweet-ek

Clean Feed - Az első LoL-elemzős hazai műsor - https://t.co/a5jHBjatg4 https://t.co/esyOaQRwbC
Mit ajándékozzunk egy LoL játékosnak? - Kata In Wonderland - - https://t.co/7AgUOKW2ks https://t.co/cVPYotBFbk

Flickr képek